အနႏၲဂိုဏ္းဝင္၊ဆရာသခင္တို႔၊ဂုဏ္အင္ႏွစ္ဆယ့္ငါး၊ရွိသည္မ်ားကို၊
မွတ္သားအပ္စြ၊မိလိႏၵပဥွာ၊ က်မ္းလာအတိုင္း၊လကၤာသီက်ဴး၊ ျပေပဦးအ့ံ။ အထူးမွတ္ဘိ၊အာစရိဟူက၊ တပည့္ေကာင္းတစ္ေယာက္၊ေပၚထြန္းေတာက္ဖို႔၊ ေစာင့္ေရွာက္မျပတ္၊ၾကည့္႐ႈတတ္ၾက၊ေပါင္းအပ္မေပါင္းအပ္၊ထိုႏွစ္ရပ္ကို၊ခြဲတတ္ပါေစ၊ ေတြေဝမႈရွိ၊မရွိမွတ္ရာ၊အိပ္ရာေန႔ခင္း၊က်န္းမာျခင္းႏွင့္၊ဆြမ္းဟင္း ရ,မရ၊ထူးသမွ်မႈ၊သိေအာင္ျပဳ၍၊အစုစုလာဘ္၊ခြဲေဝအပ္၏။ေၾကာက္တတ္ေလဘိ၊သားတပည့္အား၊ငါရွိေနတယ္၊ေၾကာက္ဖြယ္မရွိ၊အားေပးဘိ၍၊တပည့္ေဖာ္ေပါင္း၊ေလ့လာေရွာင္းလ်က္၊ရြာေက်ာင္းအတူ၊လွည့္သူသိအပ္၊တစ္ရပ္မွတ္သား၊တပည့္မ်ားႏွင့္၊ရယ္လားေမာလား၊ေဟးဝါးမျပဳ၊ေဆြးေႏြးမႈသာ၊ျပဳက်င့္ရာ၏။ နည္းစြာအျပစ္၊က်စ္လစ္သည္းခံ၊ျပန္လွန္ေလးစား၊ဝတၱရားမပ်က္၊လွ်ိဳ႕ဝွက္မႈကင္း၊ပြင့္လင္းမူရာ၊ပညာကုန္ေပး၊သိေရးေစတနာ၊ညွာတာစိတ္ထား၊ႀကီးပြားေစလို၊ပညာဗိုလ္အား၊စြမ္းပကားလွ်င္၊ျပျငားခြင့္ေပး၊ေမတၱာေမြးျမဴ၊ေဘးဟူေတြ႔လစ္၊မစြန္႔ပစ္ဘဲ၊က်င့္ဝတ္မေမ့၊ခြ်တ္ေခ်ာ္ေတြ႔က၊ဓမၼႏွင့္သာ၊ခ်ီးေျမွာက္ရာသား၊ႏွစ္ဆယ့္ငါးသည္၊မမွားဆရာ့ဂုဏ္ရည္တည္း။
၁။ ဆရာသည္ မိမိတပည့္အေပၚ၌ အျမဲမျပတ္ အေစာင့္အေရွာက္ကို ျဖစ္ေစျခင္း၊ခပ္သိမ္းေသာ အရပ္တို႔၌ အေသာင့္အေရွာက္ျပဳျခင္း, ေဘးရန္ကိုကာဆီးေပးျခင္း၊
၂။ တပည့္၏ မီွဝဲဆည္းကပ္သင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္, မဆည္းကပ္သင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို သိျခင္း၊ေကာင္းေသာ အေဆြခင္ပြန္းထံ အပ္ႏွံေပးျခင္း၊
၃။ တပည့္၏ ေမ့ေလ်ာ့မႈ ၊မေမ့ေလ်ာ့မႈတို႔ကို သိျခင္း၊
၄။ တပည့္အတြက္ အိပ္ယာေနရာ ထိုင္ခင္းကို သိျခင္း၊
၅။ တပည့္၏ မက်န္းမမာ ဖ်ားနာသည္ကို သိျခင္း၊
၆။ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ ရ , မရကို သိျခင္း၊
၇။ တပည့္၏ ထူးျခားမႈ မထူျခားမႈကို သိျခင္း၊
၈။ မိမိ သပိတ္အတြင္း၌ ေရာက္ေသာ ေဘာဇဥ္ကို ခြဲေဝေပးျခင္း၊
၉။ " မေၾကာက္လင့္၊ သင္၏ အက်ဳိးစီးပြားသည္ တိုးတက္ေန၏ " ဟု အားေပးအားေျမွာက္ ျပဳျခင္း၊
၁၀။ " ဤသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ေပါင္းသင္းေန၏ " ဟုတပည့္၏ အေပါင္းအသင္းကို သိျခင္း၊
၁၁။ ရြာ၌ အေပါင္းအသင္းကို သိျခင္း၊
၁၂။ ေက်ာင္း၌ အေပါင္းအသင္းကို သိျခင္း၊
၁၃။ တပည့္ႏွင့္အတူ ျမဴးတူးရယ္ေမာျခင္းကို မျပဳလုပ္ျခင္း၊
၁၄။ တပည့္ႏွင့္အတူ စကားေျပာဆိုမႈကို ျပဳျခင္း၊
၁၅။ အနည္းငယ္ ခြ်တ္ေခ်ာ္တိမ္းပါးသည္ကို ေတြ႔ျမင္သည္ရွိေသာ္ သည္းခံျခင္း၊
၁၆။ ေလးစားသမႈျဖင့္ ေကာင္းစြာျပဳလုပ္ျခင္း၊
၁၇။ ဆရာ့ဝတ္ကို မခ်ဳိးမဖ်က္ရျခင္း၊
၁၈။ မလွ်ဳိ႕မဝွက္ျပဳလုပ္ရျခင္း၊
၁၉။ အတတ္ပညာကို အၾကြင္းမထားဘဲ သင္ၾကားေပးရျခင္း၊သင္သင့္ေသာအရာကို သင္ေပးျခင္း၊
၂၀။ " တပည့္ကို အတတ္ပညာတို႔၌ ေကာင္းစြာျဖစ္ေစအံ့ " ဟု အဖ စိတ္ထားရျခင္း၊
၂၁။ " အဘယ္နည္းျဖင့္ မဆုတ္ယုတ္ပါအံ့နည္း " ဟု ၾကီးပြားေစလိုစိတ္ ထားရျခင္း၊
၂၂။ " တပည့္ကို အတတ္ပညာ အားအစြမ္းျဖင့္ အားရွိသည္ကို ျပဳအံ့ " ဟုေသာ စိတ္ထားမ်ဳိးကို ထားရျခင္း၊အလုံးစုံေသာအတတ္ပညာကို သင္ယူေစျခင္း၊
၂၃။ တပည့္အေပၚ၌ ေမတၱာစိတ္ကို ေရွးရွဳထားျခင္း၊ဆုံးမသင့္ေသာ အရာကိုဆုံးမျခင္း၊
၂၄။ ေဘးရန္ေရာက္ေသာအခါတို႔၌ မစြန္႔ပစ္ရျခင္း၊
၂၅။ ျပဳလုပ္ဖြယ္ ဝတ္အက်င့္၌ မေမ့ေလ်ာ့ဘဲ ခြ်တ္ေခ်ာ္ ေဖာက္ျပန္လတ္ေသာ္ တရားသျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း။
တပည့္က်င့္ဝတ္ ၅ပါး
--------------------------
၁။ ေနရာမွ ထ၍ ခရီးဦးၾကိဳျခင္း၊ဆရာလာေသာအခါ၌ ခရီးဦးၾကိဳ အရိုအေသေပးရျခင္း၊
၂။ ခစားဆည္းကပ္ျခင္း၊ပညာသင္ၾကားရာ၌ လု႔ံလဝီရိယႏွင့္ ညီညာထၾကြမႈရွိျခင္း၊
၃။ စကားကို နာယူျခင္း၊ဆရာ၏ သင္ၾကားမႈ ဆုံးမမႈတို႔ကို လိုက္နာက်င့္ၾကံရိုေသရျခင္း၊
၄။ အရိုအေသ လုပ္ေကြ်းျခင္း၊ဆရာ့ထံပါး၌ အျမဲမျပတ္ ခစားလုပ္ေကြ်းဆည္းကပ္ရျခင္း၊
၅။ အတတ္ပညာကို ရိုေသစြာ သင္ၾကား ေလ့က်က္ျခင္း။
(မိလိႏၵ။၁၀၁)(မိလိႏၵ၊ျမန္။၁၀၉)။(ဒီ၊၃။၁၅၄။)(ဒီ၊ျမန္၊၃။၁၇၂။)
No comments:
Post a Comment