အရွင္အာနႏၵာ၏ ေလ်ာက္ထားခ်က္
************************
အရွင္အာနႏၵာသည္ မာတုဂါမမ်ားႏွင့္ စပ္၍ အဘယ္သို႔က်င့္ရပါမည္းနည္း? ။ေလ်ာက္ေသာအခါ-
" အာနႏၵာ... မာတုဂါမကို မေတြ႔မျမင္ရျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံး အက်င့္ျဖစ္၏" ဟု ပထမ မိန္႔ေတာ္မူသည္။
" မိမိ၏ ပရိယတ္၊ပဋိပတ္တရား၌ စိတ္ဝင္စား၍ ၾကိဳးစားေနေသာ ရဟန္းမွာ မာတုဂါမကို မျမင္ရလွ်င္ ေလာဘစိတ္လည္းနည္း
စိတ္လႈပ္ရွားမႈလည္း မျဖစ္။မိမိ ပရိယတ္၊ပဋိပတ္တရား၌ သာ စိတ္ဝင္စား၍ ေနေသာေၾကာင့္ မျမင္ရျခင္းကို ' အေကာင္းဆုံး
အက်င့္ ' ဟု ပထမ စည္းတားေတာ္မူသည္။"
( နဂိုကတည္းက မထိန္းဘဲ ၾကံခ်င္ရာ ၾကံေနသူအတြက္ မျမင္ရေသာ္လည္း အေၾကာင္းအားျဖင့္ သြားေနမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
မျမင္ရုံမွ်ကို အေကာင္းဆုံး အက်င့္ဟု မဆိုထိုက္ေသးပါ။)
အရွင္အာနႏၵာက ဆြမ္းခံသြားရာဌာန စသည္တို႔၌ ျမင္သည္ရွိေသာ္ အဘယ္သို႔ျပဳက်င့္ရပါမည္နည္း ? ။
" အနာလာေပါ - အာနႏၵာ ... ျမင္ရလွ်င္ စကား မေျပာမိေအာင္ က်င့္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံးအက်င့္ျဖစ္၏ " မိန္႔ေတာ္မူ၏။
မွန္၏ - စကားေျပာမိလွ်င္ ရင္းႏွီးမႈျဖစ္၏။ရင္းႏွီးမႈျဖစ္လွ်င္ ေဖာက္ျပန္မႈျဖစ္တတ္၏။ ေဖာက္ျပန္မႈ ျဖစ္လွ်င္ သီလပ်က္၍ အ
ပါယ္ေလးပါးသို႔ ေရာက္တတ္သည္။ထိုေၾကာင့္ ' စကားမေျပာမိျခင္းကို အေကာင္းဆုံးအက်င့္ ' ဟု ဒုတိယ စည္းတားေတာ္မူ၏။ "
ထိုအခါ အရွင္အာနႏၵာက " စကားမေျပာလွ်င္ မျဖစ္ေလာက္ေအာင္ပင္ အေၾကာင္းေပၚလာခဲ့ေသာ္ အဘယ္သို႔ က်င့္ရပါမ
ည္နည္း " ဟုေလွ်ာက္ျပန္သည္။ မာတုဂါမက " ယေန႔ ဘာေန႔ပါတုန္း ဘုရား " ဟုေမးလွ်င္ ျပန္၍ ေျဖရလိမ့္မည္။ " သီလေ
ပးပါအုန္း ဘုရား " ဟုေတာင္းလွ်င္ သီလေပးရလိမ့္မည္။"တရားနာလိုပါသည္ ဘုရား" ဟုေလွ်ာက္လွ်င္ တရားစကားေျပာရလိမ့္မည္။ ျပႆနာေမးရင္ ေျဖရလိမ့္မည္။
ဤသို႔ ရဟန္းေကာင္းမ်ားျပဳထိုက္ေသာ အလုပ္ျဖစ္၍ သကားမေျပာဘဲ ေနေသာပုဂၢိဳလ္ကို ဒိကိုယ္ေတာ္က " အ - အ ၾကီးဘဲ
"၊ဒီကိုယ္ေတာ္က " အထိုင္းၾကီးဘဲ " ၊ ဒီကိုယ္ေတာ္က " စားျပီးေတာ့ ပါးစပ္ကို ဖြဲ႔ထုပ္ထားသလို ထိုင္ေနတာဘဲ " ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ အျပစ္တင္ကာအကုသိုလ္ျဖစ္စရာရွိ၏။ထို႔ေၾကာင့္ " စကားေျပာခြင့္ၾကံဳလွ်င္ အဘယ္သို႔ က်င့္ရပါမည္နည္းဟုေမးေလ်ာက္သည္။
ျမတ္စြာဘုရားက " သတိ အာနႏၵ ဥပ႒ာေပတဗၺာ - အာနႏၵာ.... စကားမေျပာဘဲ ေနလို႔ မျဖစ္လွ်င္ ' အမိလို႔ သတိထားလိုက္ ၊
အမ ႏွမလို႔ သတိထားလိုက္ ၊ သမီးလို႔ သတိထားလိုက္ပါ။ ' ဤသို႔ သတိထားနိုင္လဆင္ ေမတၱာစိတ္သာ ျဖစ္ဖို႔ရွိ၏။ ေဖာက္ျပန္ေသာစိတ္ကား မျဖစ္နိုင္ေတာ့" ။ ထို႕ေၾကာင့္ ' စကားေျပာခြင့္ ၾကံဳလာလွ်င္ သတိထားဖို႔ရာ' တတိယစည္းတားေတာ္မူျပန္သည္။
" သတီတိ ဝါ ကာယဂတာသတိဥပ႒ာေပတဗၺာ " ဆံပင္ ၊ေမႊးညင္း ၊ေျခသည္း၊လက္သည္း၊သြား၊အေရ စေသာ ၃၂ပါးေသာ
ေကာ႒ာသအစုအေဝးသာတည္း၊ ' ေယာက်္ား၊မိန္းမ ' မဟုတ္ ဟုသတိထားရမည္။
(မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ - ေနာက္ဆုံးဆယ္လျမတ္ဗုဒၶ)
No comments:
Post a Comment