ကံမင္းတရား လူခိုးသားကို
သံုးပါး၀ဋ္ေႏွာင္ ဘ၀ေထာင္၌ ၊
ေလးေကာင္ေသာေျမြ ႏွင္းအပ္ေပ၏။
ပရေမဗုဒၶ ၊ မိတ္ေကာင္းမ၍၊
ဘ၀၀ဋ္ေႏွာင္ ေျမြေလးေကာင္မွ၊
လြတ္ေအာင္ရုန္းထြက္ ေျပးပါလ်က္လည္း၊
လက္နက္ကိုယ္စီ စြဲပိုက္ခ်ီ၍ ၊
ေလာကီခႏၶာ ငါးျဖာဟူသား ၊
သူသတ္မ်ားႏွင့္ ထံပါးကပ္ခါ ၊
သတ္ခြင့္ရွာသည္ တဏွာေခၚမွတ္ ၊
တြင္းလူသတ္တို႔ ထပ္ႀကပ္မကြာ ကပ္လွ်က္ပါ၏။
ရြာပ်က္ႀကီးႏွယ္ ေရွးေျခာက္သြယ္ကား၊
ကိုးကြယ္မရ ဆိတ္သုဥ္းလွခဲ့၊
ဓါးျပတပ္သား ေနာက္ဆင့္ပြားသည္၊
ေျခာက္ပါးအာယတန ေသာင္းၾကမ္းလွ၏
ၾသဃေလးသြယ္ ျမစ္ျပင္က်ယ္၏ ၊
ဤ၀ယ္ဘက္ၾက သကၠာယကား၊
မ်ားလွေဘးၾဘမ္း ရန္သူျပြန္း၏။
ရွစ္ခန္းေသာမဂ္ ေဖာင္ဖြဲ႕ယွက္၍၊
ေျခလက္၀ီရိယ ကူးခပ္မွလွ်င္၊
ဘ၀မွာကမ္း နိဗၺဴနန္းသို႔ ၊
ကူးသန္းထုတ္ေျခာက္ ေဘးလြတ္ေျမာက္မည္
က်ိဳးေထာက္သင့္လွျပီတကား။
(မင္းကြန္းတိပိဋကဓရဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဝိစိတၱသာရာဘိဝံသ)
အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား
ဘဝဂါမိ(ဘဝကိုျဖစ္ေစ ရေစေသာ)
ကုုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံသည္ မင္းႏွင့္တူ၏
လူခ်မ္းသာနတ္ခ်မ္းသာ
ျဖစ္ဖို႔ရန္ဆုေတာင္းျခင္းသည္
အမႈက်ဴးလြန္ျခင္းႏွင့္တူ၏။
ကာမဘဝ ရူပဘဝ အရူပဘဝ
တည္းဟူေသာ ဘဝ(၃)ပါးသည္
လူခိုးသားႏွင့္တူ၏။
ကာမဝဋ္ ကိေလသာဝဋ္ ဝိပါကဝဋ္
(၃)ပါးသည္ ေထာင္ႏွင့္တူ၏။
မဟာဘုတ္ႀကီးေလးပါးသည္
ေျမြႀကီးေလးေကာင္ႏွင့္တူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိတ္ေဆြေကာင္းႏွင့္တူ၏။
ရူပကၡႏၶာ ၊ ေဝဒနကၡႏၶာ ၊ သညကၡႏၶာ၊
သခါၤရကၡႏၶာ ၊ ဝိညာဏကၡႏၶာ ဟူေသာ
ေလာကီခႏၶာ (၅)ပါးသည္
လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ
လူသတ္သမားမ်ားႏွင့္တူ၏။
ခႏၶာ (၅)ပါးကိုရျခင္းသည္
လူသတ္သမားမ်ားကပ္လ်က္
လိုက္ပါေနျခင္းႏွင့္တူ၏။
တဏွာသည္ အတြင္းလူယံု
လူသတ္သမားႏွင့္တူ၏။
ကာေမာဃ ဘေဝါဃ ဒိေ႒ာဃ
အဝိေဇၨာဃ တည္းဟူေသာ
ၾသဃ(၄)ပါးသည္ ျမစ္ေရျပင္
ပင္လယ္ေရျပင္က်ယ္ႏွင့္တူ၏။
စကၡဳ ၊ ေသာတ ၊ ဃာန၊ ဇိဝွါ ၊
ကာယ ၊ မန ၊ ဟူေသာ အတြင္း
အာယတန (၆)ပါးသည္ ရြာပ်က္ႀကီးႏွင့္တူ၏။
ရူပ သဒၵ ဂႏၶ ရသ ေဗာ႒ဗၺ ဓမၼ
ဟူေသာ အျပင္ အာယတန (၆)ပါးသည္
ရြာဖ်က္ဓားျပမ်ားႏွင့္တူ၏။
အဆင္းမ်ိဳးစုံ ရူပါရုံ ၊ အသံမ်ိဳးစံု သဒၵါရုံ ၊
အနံ႔မ်ိဳးစံု ဂႏၶာရုံ ၊ အရသာမ်ိဳးစံု ရသာရုံ ၊
အေတြ႕မ်ိဳးစံု ေဗာ႒ဗၺာရုံ
ရုပ္နာမ္မ်ိဳးစံု ဓမၼာရုံ အေပၚတို႔၌
အေယာနိေသာမနသိကာရ
( ႏွလံုးသြင္းမဆင္ျခင္မႈ) ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ
ေလာဘမီး ေဒါသမီး ေမာဟမီး မာနမီးစသည္တို႔
ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းသည္
ဓားျပမ်ားေသာင္းက်န္းျခင္းႏွင့္တူ၏။
သကၠာယ ဒိ႒ိသည္ ဤမွာဘက္ကမ္းႏွင့္တူ၏။
( ၉၆)ပါး ေဘးေရာဂါစသည္တို႔သည္
ေဘးရန္အႏၱရာယ္ ရန္သူမ်ားႏွင့္တူ၏။
သမၼာဒိ႒ိ သမၼာသကၤပၸ သမၼာဝါစာ
သမၼာကမၼႏ ၱ သမၼာအာဇီဝ သမၼာသတိ
သမၼာသမာဓိ ဟူေသာမဂၢင္ (၈)ပါးသည္
ေလွသေဘၤာ ေဖာင္ႏွင့္တူ၏။
၁။ ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ အကုသိုလ္ တရားမ်ားကို
ေနာက္တဖန္မျပဳလုပ္ေတာ့ျခင္း။
၂။ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ အကုသိုလ္မ်ားကို
မျဖစ္ေအာင္တားျမစ္ျခင္း။
၃။ ျဖစ္ၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားမ်ားကို
တိုးပြားလာေအာင္ ပြားမ်ားျခင္း။
၄။ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ကုသိုလ္တရားမ်ားကို
ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အားထုတ္ျခင္း ဟူေသာ
သမၼပၸဒါန္ တရား(၄)ပါးသည္ ေျခလက္ႏွင့္တူ၏။
ကူးခတ္ျခင္းသည္ တရားအားထုတ္ျခင္းႏွင့္တူ၏။
နိဗၺာန္သည္ ဟိုမွာဘက္ကမ္းႏွင့္တူ၏။
ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းသည္
နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ျခင္းႏွင့္တူ၏။
No comments:
Post a Comment